.

Ursäktar

Publicerad 2014-05-25 14:31:28 i Allmänt,

Pinsamt lång paus här men det faller bort ur tankarna ibland att man ens har en blogg. Tror inte ens många läser här, hur många kan ni vara 2-3 st? Haha! Detta är mest för min egna skull och för att skriva av mig någonstans och läsa senare i framtiden. 

Maj månad har ju varit oroligt härlig, de senaste dagarna har det varit 30 (!!!!!) grader i skuggan, man har smält bort iprincip men man får inte klaga! 

Tänkte visa i bilder istället för text vad jag har sysslat med det senaste: 


Goda fräscha middagar

Väntade i evigheter mer ett paket ifrån chicy.se och äntligen kom det! Ett par avballa jeans och en tröja med limegröna/gula ärmkanter, me like!

Glass i stora lass på jobbet med kollegan! 

Middag och bio i Göteborg med babe!

Färgglada frukostar!

Häromdagen slog blixten ner ett antal gånger i vår lilla stad. Min bebis kryper alltid upp till en och trycker sig emot då åskan är läskig. 

Have a thing for smoothies

<3
Drömmer mig tillbaka till detta, behöver det just nu! 

Lördag - egen tid

Publicerad 2014-05-10 14:38:51 i Allmänt,




Jag tog mig en välförtjänt sovmorgon imorse. Jonas vaknade vid halv sju av samtal från jobbet och tackvare det blev han pigg så han gick upp tidigare fast klockan skulle ringa halv nio. Jag låg dock kvar och halvsov till ljudet av att han gjorde kaffe och gick runt och fixade med saker. Han åkte innan nio till Örebro för att hämta sin nya firmabil, jag sov till halv elva. 

Jag har spenderat dagen här hemma med träning, dusch, mixat ihop en supergod smoothie och inväntar nu Jonas för att åka till hans syster på kalas. Ikväll ska vi laga tacos och se Eurovision, bara mys!

Stand-up

Publicerad 2014-05-09 23:01:57 i Allmänt,

Skönt med helg, jobbar inte nånting så ska bara njuta genom sovmorgonar, lugna frukostar framför TVn, födelsedagskalas, Eurovision, god mat, choklad, träning och tvätta bilen inifrån och ut. 

Ikväll har jag och Jonas varit i Göteborg och tittat på min favorit stand-up komiker Kodjo Akolor. Tanken var att vi skulle vara i Göteborg runt fem för att äta på restaurang innan, men Jonas blev sen hem från jobbet och jag var inte ens färdig när han kom så vi åkte från Alingsås halv sex, var inne i stan 40 minuter innan man skulle börja gå in på teatern så vart hamnar vi med våra hungriga desperata magar? Burger king! Haha, inte riktigt vad vi kände för men vad gör man inte för att slippa en kurrande mage bland en folkmassa? 

Kodjo var fantastiskt rolig som väntat och jag ville bara se mer! Men får nöja mig med att lyssna på honom via radion på jobbet varje morgon. 

Linas matkasse

Publicerad 2014-05-06 20:27:41 i Allmänt, Jag och Jonas, Kost,

I söndags så visste vi att en överraskning skulle ringa på dörren då mamma hade beställt en någonting till oss. Det var Linas matkasse och vi båda blev väldigt glada och överraskade för vi har aldrig testat detta! 




Igår var första middagen och det blev italienska lövbiffsrullader med vitt vin, tomat och Grana Padano. Rulladerna var jättegoda men jag föll inte för "tomatsoppan" eller det här slags moset som man gjorde utav en sorts majs som heter Polenta. Men det blev en spännande rätt i sig.




Dagens middag blev jag mer nöjd med, det var rostad vitlökssoppa med svamptoast och krutonger. Soppan blev ganska tjock och mustig så den blev ganska mättande tillsammans med toasten och krutongerna så jag kommer nog göra denna rätt som en förrätt i framtiden. 

Jag återkommer imorgon med den sista middagsrätten men jag kan redan nu ge en tumme upp för Linas matkasse. Det har varit skönt att ha allt hemma dag för dag och bara ta fram det man ska ha utan att se över om man har allt hemma och bestämma vad man ska laga osv. 
Detta får testas igen! 

Glad Valborg

Publicerad 2014-04-30 16:45:28 i Allmänt,

Ville kika in och önska er en härlig Valborg! 

Jag och tjejerna har handlat mat idag och jag har precis städat här hemma. Det blir firande i samma anda som påskafton med samma människor. Vi ska grilla korv med bröd och ha lite potatissallad till. Lite vin, chips, choklad och sällskapsspel. Mys! 



I april?!

Publicerad 2014-04-26 19:06:37 i Allmänt, Fota, Jag och Jonas, Vänner,

Förstår inte hur det kan vara så varmt? 
Har jobbat täckpass idag och mötte upp Ylva vid en glasskiosk, köpte med oss några utav den nya Calippo-glassen (bubbelgum) och den omtalande Penis-glassen och åkte hem till Malin och hennes balkong för glass, steka, saft, musik och massa prat. 



Ikväll blir det köttfärslimpa, potatismos, Ben&Jerry glass, cola, godis och film med mina pojkar här hemma. 

Magiska morgonar .

Publicerad 2014-04-23 22:44:18 i Allmänt,

Såhär vacker var himlen imorse kl 05.35 när jag och Jonas gick upp. Termometern visade 10 grader och det blev ljusare för varje minut. 


Man märker att våren är här, man kan nästan tycka att våren hoppas över och att vi går direkt in på sommaren. Galet!

Har haft några lediga dagar ifrån uropenn. Bara jobbat 6-10 och sedan åkt hem, ätit frukost i sängen, sovit i timmar utan att bry mig det minsta och gosat med lilla vovven. Imorgon blir den sista av sådana dagar sen jobbar jag fredag och lördag. Gött är det!

Dags för sängen! 

Påskhelgen

Publicerad 2014-04-21 12:07:14 i Allmänt,


Långledigt är nog något utav det bästa man kan se fram emot. Även om jag jobbade igår (söndag) så gick den arbetsdagen förvånansvärt fort. Jag var ledig fredag, lördag och idag är det måndag, inget jobb. 

På påskafton åkte vi till Sollebrunn på påsklunch hos Jonas föräldrar. Vi satt ute på altanen och det var ju typ 20 grader i skuggan så vi svettades till och med i solen. På kvällen kom några vänner över på middag och film. Vi grillade hamburgare och till det hade vi sallad, tzatsiki och kroketter, hur gott!?


Idag vaknar man upp till ytterligare en solig dag, dock vaknade jag även upp till ett badrum som såg ut som ett bajskrig, stackars Chucky hade varit dålig i magen så det var bara att skrubba, rasta honom och sen ge han ett bad. Senare ska vi ut på stan och äta glass. Ska även köpa ett påskägg till mamma och lägga i lite allt möjligt! 

Dags för frukost och Dagboken som precis började på tv, perfekt! 

Sleepover

Publicerad 2014-04-06 17:30:17 i Allmänt,

Hade den perfekta sleepovern med bästis igår. Efter jobb och lite inköp av mat för kvällen kom Malin över och vi lagade min goda thaisoppa med vitlöksbröd. Till den såg vi filmen The blind side, Malin hade ju inte sett den?!
Senare på kvällen skar vi upp frukt och bär tillsammans med kesella, megagott! 
Kvällen blev till natt och vi låg och skratta och sjöng till Disney låtar tills vi däcka. 


Kom nu hem för en stund sedan efter en heldags jobb, en kul arbetsdag faktiskt och fick uträttat mycket i butiken. Nu är Jonas på väg hem ifrån Uppsala, lär väl bli pusskalas här hemma ikväll! 

Fredag med egen-tid

Publicerad 2014-04-04 20:36:41 i Allmänt,




Helvete vilken dag! Jobbade 6-10 och sedan hem för att äta, fixa matlåda och byta om för att sen dra till andra jobbet och köra ett pass 12-17 med bästis. Som grädde på moset, varför inte köra ett pass på gymmet efter det ihop? Tror ni jag är död nu? Yepp. 

Har ätit min Sushi och ligger utmattad framför Let's dance. Idag åkte Jonas upp med en kompis till sin bror i Uppsala och stannar där över helgen och det känns redan tomt och... Fel? Haha! Vi har sovit utan varandra bara ett par gånger under våra 2 år tillsammans så det kommer kännas väldigt konstigt att lägga mig i våran säng bredvid en tom sida, men att sakna är bra och nyttigt! Jag kommer ändå rå om mig själv efter helvetesdagen med en het dusch, ansiktsmask, hårinpackning och tidig sänggång då det blir heldags jobb imorgon med. Dessutom så ska bästis sova över imorgon så då fylls ena sängdelen upp ;) 

A little miracle

Publicerad 2014-04-03 20:20:26 i Allmänt,




Jobbat hela dagen, på båda jobben. Spenderade en drygt timme hemma innan jag hälsade på min vän Sarah som kom hem från BB idag med sin nyfödda Alicia. Att få se och ta på en 43 timmar gammal bebis känns overkligt. 


Imorgon är det jobb 6-10 och 12-17 eller 13-18, får välja lite själv. Inte blir det helg efter det, jobbar hela helgen. Kämpa på! 

Keep calm and keep going

Publicerad 2014-04-02 11:14:48 i Allmänt,


Ber om ursäkt för min frånvaro men mitt liv befinner sig just nu i en jobba, äta, sova-bubbla. Gör allt vad jag kan för att ta en dag i taget och bara att pyssla ihop en dag är en utmaning just nu. 

Men imorse blev jag glad då min goda vän Sarah fick sin lilla dotter igår den 1:a april 23.55. Hoppas på bebismys väldigt snart! 

A bad day after a good day

Publicerad 2014-03-26 22:21:05 i Allmänt,


Gårdagen var hur bra som helst: Jobb 6-10, sedan direkt iväg och fixa naglarna hos min nagelterapeut Linda, hem och äta för att sen jobba på ur&penn 14-17. Under den sista halvtimman på jobbet fick jag meddelandet med stort M: Min iphone 5s var redo att hämtas ut! Det var en glad sambo Jonas fick hem på kvällen. 


Idag planerade jag en lugn och skön hemmadag utan planer och en massa sömn. Men jag fastnade i ett tv-program och telefonen ringde och plingade var 5:e minut och tillsist var jag för trött för att somna om så jag låg i soffan och sopa bort pappersarbete, mail och samtal. 


Nu är klockan snart halv elva och vi har krypit ner, gud vad jag ska sova! 


Om

Min profilbild

Sarah

Sarah, 24 år bor i Alingsås. Lever tillsammans med min sambo Jonas och våran Chihuahua Chucky. Största passionerna: matlagning, dans, musik, inredning, kost, träning, resor, vänner och choklad. Can´t live without chocolate!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela